Scherpp

Werving in coronatijd

Werving in coronatijd

Werving in coronatijd

Hoe ga je daar mee om?

Op 1 februari was het zo ver: de lancering van SCHERPP. Best spannend, om te starten middenin een lockdown. Door de huidige maatregelen is het namelijk niet mogelijk om op ‘normale’ wijze kennis te maken met onze opdrachtgevers en professionals. Maar ook daar verzinnen we natuurlijk weer creatieve oplossingen voor! Lees je mee?

Joris: “Je bent ergens mee gestart. Dan wil je ook gewoon op pad en doen waar je goed in bent. Ik wil naar klanten, mensen ontmoeten, mijn verhaal vertellen. Maar we zijn nu helaas gebonden aan allerlei schermen. Dan maak je niet het contact wat je wilt maken.” Aan de andere kant biedt het online werken ook veel voordelen. Je kunt je tijd efficiënter indelen. “Normaal zou ik altijd op pad gaan”, zegt Joris. “Dan ben je stiekem behoorlijk wat tijd kwijt aan reizen. Nu hebben we wel heel veel tijd om een goede basis te leggen. De processen zijn op orde, de focus is goed en dat is heel fijn.”

We zijn toe aan echt contact

Het eerste contact met onze professionals en opdrachtgevers vindt nu telefonisch plaats. En dan is het fijn dat we in een wereld leven waarin iedereen telefonisch goed bereikbaar is. Maar toch blijven we ervan overtuigd dat het echte contact plaatsvindt wanneer je met elkaar in een ruimte bent. Joris: “Die overtuiging maakt me aan de ene kant ouderwets, maar ik ben nogal een gevoelsmens. Ik geloof erin dat je een persoon beter leert kennen op het moment dat je met elkaar aan één tafel zit. Op een scherm kun je niet achterhalen wat iemands lichaamstaal is. Ik denk dat dit heel sterk bij mij speelt, maar tegelijkertijd denk ik dat veel mensen weer toe zijn aan echt contact.”

Wanneer we een professional voorstellen aan een opdrachtgevers moeten we ervan overtuigd zijn dat het een match is. De juiste link leggen tussen mens en organisatie: dat is waar we in geloven. Joris: “Ik moet echt het gevoel hebben dat ik de juiste professional gevonden heb. Bij mij moet het gevoel overheersen van ‘ik vreet mijn schoen op als je hem of haar niet aanneemt’. En dat krijg ik niet uit een scherm. Die gesprekken zijn over het algemeen veel functioneler en minder persoonlijk.”

Creatieve oplossingen

Als je ons kent, weet je dat wij niet bij de pakken neer gaan zitten. In iedere situatie zoeken we naar de best mogelijke oplossing. En met succes! Om die persoonlijke touch toch te garanderen, lanceerden we wandelingen: het verrijking gesprek voor opdrachtgevers en de ambitie wandeling voor professionals! Joris: “Door middel van deze wandelingen zorgen we toch nog voor dat één-op-één contact. Twee weken geleden ben ik bijvoorbeeld in de sneeuw gaan wandelen met een relatie in Roermond. Hij had croissantjes en ik had koffie. We hebben heerlijk door de sneeuw gestruind, en dat was prima. Dat soort oplossingen houd ik van. Zo combineer je het nuttige met het aangename en kom je echt in contact.”

Ben jij benieuwd naar onze ambitie wandeling of ons verrijking gesprek? Neem dan contact met ons op en wie weet lopen we binnenkort heerlijk door de bossen met een warme cappuccino in onze handen!

Wij hebben

Branche-ervaring in: